using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
namespace Konsol_Örnekler__2__Console.Write
{
class Program
{
static void Main(string[] args)
{
//1
Console.WriteLine("Merhaba Dünya");
Console.ReadKey();
//Ekrana herhangi bir text yazdırmak
istiyorsak Console.WriteLine komutunu kullanırız.
//Console.ReadKey(); ise, kodların çalıştıktan
sonra konsolun kapanmasını önler.
//Console.Readkey(); komutundan sonra;
herhangi bir tuşa bastığımız anda konsol kapanacaktır.
//2
Console.Write("Merhaba Dünya)");
Console.ReadKey();
//Console.WriteLine ‘da olduğu gibi, ekrana
herhangi bir text yazdırmamıza olanak sağlar. Programın çalışıp kapanmasını önlemek
için ise yine Console.ReadKey() komutunu girdik.
//Console.WriteLine yazdığımızda kod bir
satır aşağı kayacaktır. Fakat Console.Write yazıldığında aynı satırda kalınır.
//isim giriniz: Ahmet (isim giriniz'den
sonra Console.Write kullanıldığında konsol aşağı satıra inmeyecektir ve
"Ahmet" girdisini aynı satırda yazdıracağız.)
Console.WriteLine(); //bir satır aşağı
inmek için writeline kullandık
Console.Write("Kitap giriniz:");
var degisken = Console.ReadLine();
//Readline ile, ekrana yazdığımız veriyi
okutabiliriz ve bu veriyi bir degiskene atabiliriz.
//Readline ile yazdığımız veriyi okuduk ve
"degisken" isimli değişkene bu değeri atadık.
Console.WriteLine("Şu kitabı girdiniz: " + degisken);
//girdiğimiz değişkeni ekrana yazdırdık.
Console.ReadKey();
}
}
}
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder