using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Threading.Tasks;
namespace switch_case
{
class Program
{
static void Main(string[] args)
{
Console.Write("Lütfen 1 ile 5 arası bir sayı giriniz: ");
var sayi = int.Parse(Console.ReadLine());
Console.WriteLine();
switch (sayi)
{
case 1:
Console.WriteLine
("Girdiğiniz sayı {0} ile {1} arasındadır.", sayi - 1, sayi + 1);
break;
case 2:
Console.WriteLine
("Girdiğiniz sayı {0} ile {1} arasındadır.", sayi - 1, sayi + 1);
break;
case 3:
Console.WriteLine
("Girdiğiniz sayı {0} ile {1} arasındadır.", sayi - 1, sayi + 1);
break;
case 4:
Console.WriteLine
("Girdiğiniz sayı {0} ile {1} arasındadır.", sayi - 1, sayi + 1);
break;
case 5:
Console.WriteLine
("Girdiğiniz sayı {0} ile {1} arasındadır.", sayi - 1, sayi + 1);
break;
default:
Console.WriteLine();
Console.WriteLine
("Geçersiz bir sayı girdiniz. Program kapanacaktır.");
Console.ReadKey();
Environment.Exit(0);
// Environment.exit ile programı bu satırda kapatıyoruz.
break;
}
Console.WriteLine("Geçerli bir sayı girdiniz ve
programı başarıyla tamamladınız. İyi günler!");
Console.ReadKey();
/*
case 1: de anlatılmak istenen: "sayi değişkeninin değeri 1
olduğunda bu satırı çalıştır.." dır.
case'lerin hiçbiri çalışmadığında ise "default" satırı çalışacaktır.
Örneğin, 1 ile 5 arası dışında bir sayı girildiğinde; bu değer için herhangi
bir koşul (case) yazmadığımız için "default" kısmı çalışacaktır.
*/
}
}
}
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder